top of page
lissnsuomi

Tarvitsetteko vetovoimaa?

Osaajapula on valtakunnallisesti valtava! Yritykset kilpailevat yli alakohtaisten rajojen työvoiman saannista uudelleen kouluttamalla ja tarjoamalla mitä hulppeampia etuja henkilöstölle. Työantajat miettivät kuumeisesti mistä saisi vetovoimaa omaan yritykseen, samaan aikaan kun ammattiliitot miettivät mistä saisi vetovoimaa osaajapulaa vaivaavalle alalle.




Mistä vetovoimaa löytyy?


Me tiedämme mistä vetovoimaa löytyy. Löytääkseen vetovoimaa ei tarvitse olla mikään guru. Vetovoimaa löytyy helposti jokaisesta yrityksestä. Vetovoimaa pitää mahdollisesti hieman etsiä, mutta vetovoiman löytyessä, osaajapula helpottaa. Me Lissn:llä tuomme esiin yrityksen vetovoimaa, joten älä epäröi ottaa meihin yhteyttä. Seuraavaksi pari vinkkiä, joita voit itsekin koittaa

Erottautumalla vetovoimaa?

Erota yrityksesi muista kilpailijoista. Se jos mikä lisää vetovoimaa. Houkuttele juuri oikeanlaisia tyyppejä töihin ja tarjoa asiakkaalle palvelu tai tuote, mitä hän ei muualta saa. Voit olla varma, että erottautumalla saat vetovoimaa yritykseesi! Erottautua voi monella tavalla. Suosittelemme erottautumista hyvän laadun, asiakaskokemuksen tai lisäarvon kanssa.

Mikäli hyvä laatu, asiakaskokemus ja lisäarvo eivät riitä, olethan meihin yhteydessä, sillä työantajabrändin avulla erotetaan ”jyvät akanoista”. Mitä houkuttelevampi yrityksesi on työntekijöiden markkinoilla, sitä houkuttelevampi se on myös asiakkaiden silmissä. Työnantajabrändäyksen (employer branding) ammattilaisina osaamme luoda ja markkinoida erottuvia työnantajabrändejä (employer branding).

Parempi palkka ei ole vetovoimaa!

Vaikkakin työntekijöiden tulee saada oikea korvaus työstään, fakta on se, ettei huonossa työpaikassa pysy ketään, vaikka palkka olisi kuinka korkea. Siksi vetovoimaa on turha lähteä ratkomaan rahapussin kanssa. Raha on korvaus tehdystä työstä, kaikki muu vaikuttaa siihen, miten hyvin työntekijä viihtyy, eli kuinka paljon vetovoimaa työpaikalla on.

Vetovoimaa rahan sijaan tuottaa muut tekijät, kuten viihtyisä työympäristö, positiivinen työilmapiiri, reilu johtaminen tai merkityksellinen työ. Mikäli näistä tekijöistä ei viestitä, jää yritys ilman vetovoimatekijöitä. Näistä viestiminen ei ole yksinkertaista, mutta onneksi se on Lissn ydinosaamista.

Vetovoimaa työnantajabrändillä!


Työnantajabrändi on yhtä kuin yrityksen maine ja imago työnantajana. Vahva ja positiivinen työnantajabrändi houkuttelee osaajia, jotka jakavat yrityksen arvot ja tavoitteet. Vahva työnantajabrändi luo yrityksen tarvitsemaa vetovoimaa. Työnantajabrändi houkuttelee hakijoita luonnollisesti, ilman kallista rekrytointia ja vähentää henkilöstön vaihtuvuutta. Työantajabrändi sitouttaa työntekijöitä ja tuo yritykseen sen tarvitseman vetovoiman lisäksi pitovoimaa.


Vetovoiman lisääminen työntekijöitä kohtaan lisää vetovoimaa myös asiakkaita kohtaan. Hyvin viihtyvät työntekijät kielivät yrityksestä asiakkaiden korviin yrityksen palveluiden tai tuotteiden laadun, asiakaspalvelun, nopean reagoinnin, kehittyvän ammattitaidon, luottamuksen ja suositteluiden kautta.

53 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Comentários


bottom of page