top of page

luennot / työpajat

voi myös toimia ohjelmana esim strategia-, tai tykypäivässänne.

Me inspiroimme, osallistamme ja luennoimme siitä, miten luodaan houkuttelevia työpaikkoja ja miten voi markkinoida itseään työnantajana.

90 minuutin workshopit & Luennot

  1. Sukupolvet x,y,z ja alfa työelämässä
  2. Älä myy työpaikkaa - myy työkulttuuri
  3. Työhyvinvointi ja sisäinen viestintä
  4. Työnantajabrändäyksen ABC
  5. Hybridityöympäristö – kuinka työskennellä sekä paikan päällä että etänä
  6. Itsejohtajuus ja muut tärkeät ominaisuudet tulevaisuuden työelämässä

Sukupolvet x,y,z ja alfa työelämässä

Mitä tarkoittaa uudet sukupolvet? Mitä he odottavat ja haluavat työelämältä? Mikä merkitys työn ja yksityiselämän tasapainolla on ja mitä muita ominaisuuksia tulisi ottaa huomioon? 


Älä myy työpaikkaa - myy työkulttuuri

Taistelussa parhaista tekijöistä työpaikalla yrityskulttuurilla on suuri rooli. Enää ei riitä palkan ja lounasedun tarjoaminen, nyt on tarjottava oikeanlainen työkulttuuri ja pehmeät arvot. Työpajan aikana pureudumme yrityskulttuuriinne, määrittelemme sen ja pohdimme työkaluja sen kehittämiseen. 


Työhyvinvointi ja sisäinen viestintä

Mitä työhyvinvointi tarkoittaa ja miten se ilmenee? Miksi hyvinvointi työpaikalla on tärkeää? Mikä rooli sisäisellä viestinnällä on työhyvinvoinnin kannalta? Sukellamme aiheeseen ja selvitämme, mikä on teillä tärkeää ja arvokasta ja millaisia kehittämistarpeita teillä on.

Työnantajabrändäyksen ABC 

Miksi puhutaan työnantajabrändäyksestä? Miksi se on nyt niin tärkeää?
Kuinka se tehdään ja mitä sillä voi saavuttaa? 
Työvoimapulasta johtuen juuri teille sopivien osaajien löytämiseksi on tärkeää viestiä sisäisesti ja ulkoisesti, mikä yrityksessänne on hyvää ja houkuttelevaa, millainen on työkulttuurinne ja mikä tekee teistä muita yrityksiä paremman. Mietitään, mitä työnantajamarkkinointi on ja miltä se näyttää käytännössä.


Hybridityöympäristö – kuinka työskennellä sekä paikan päällä että etänä
Etätyö ja hybridiympäristö työelämässä tulivat jäädäkseen. Mitä hybridityö merkitsee yrityksille ja työntekijöille ja miten jokaisen voisi oppia toimimaan uudessa arjessa? Saat konkreettisia työkaluja yhteistyön ja hyvinvoinnin kehittämiseen hybridityöympäristössä.


Itsejohtajuus ja muut tärkeät ominaisuudet tulevaisuuden työelämässä
Itsensä johtaminen on tärkeä ominaisuus sekä työssä että yksityiselämässä, mutta miten siinä onnistuu? Mitä itsensä johtaminen tarkoittaa ja miksi sitä vaaditaan nyt kaikilta? Pohditaan, miksi itsensä johtaminen on tärkeää ja mitkä muut ominaisuudet ovat tärkeitä tulevaisuudessa. 

Puolen päivän työpaja

1. Työpaja - ulkoinen viestintä. Luomme osallistujille strategiapohjan, jossa he miettivät, kuka on kohderyhmä, mitä digitaalisia
kanavia he käyttävät, mitä yhteyspisteitä kohderyhmällä yritykseen? Tämän perusteella käymme
läpi, missä yrityksen tulisi näkyä ja mitä heidän tulisi viestiä, jotta asiakas valitsee heidät. Tässä
kohtaa osallistujat selvittävät EVP: n, yrityskulttuurin, äänensävyn, visuaalisen tyylin jne.

2. Työpaja - Luomme suunnitelman sosiaalisen median markkinoinnille koko vuodeksi sekä teemme
esimerkin yhden kuukauden sisällöstä. Mietimme, kuka viestii mitäkin yrityksessä sisäisesti ja
ulkoisesti. Tässä käymme läpi myös Brand ambassador -konseptin. Mikä se on, miten se toimii,
mitä mahdollisuuksia se tuo mukanaan ja miten voisin käyttää sitä?

3. Työpaja - mainontaa sosiaalisessa mediassa. Tarkastelemme, miten mainonta toimii ads managerissa; Instagramin ja Facebookin
mainostyökalussa, ja käymme läpi mainosten tavoitteet (kattavuus, linkin klikkaukset, seuraajat
jne.m), sisällön (kuva, teksti, asettelu), miten algoritmit toimivat.
Tutustumme myös LinkedIniin, Youtubeen ja TikTokiin sekä Googleen. Ennen tätä osaa on hyvä,
jos osallistujat itse avaavat ads managerin yrityksen Facebook-sivun

WhatsApp Image 2023-06-21 at 08.55.39.jpeg
bottom of page