Saimme vaatimattomalla 100 euron mainosbudjetilla 18 laadukasta hakemusta.
Nykyaikaisessa työelämässä sosiaalinen media on osoittautunut tehokkaaksi välineeksi rekrytoinnissa ja vahvan työnantajabrändin rakentamisessa. Vahva esimerkki tästä on se, kuinka Lissn Consulting sai vain 100 euron vaatimattomalla budjetilla peräti 18 laadukasta hakemusta avoinna olevaan työpaikkaan. Etsimme suomenkielistä copywriteria, jolla on kokemusta digitaalisesta markkinoinnista ja kiinnostusta työnantajabrändäykseen. Miten onnistuimme hyödyntämään sosiaalista mediaa rekrytoinnissa?
Lue tästä konkreettisia vinkkejä!
Kohderyhmän ymmärtäminen:
Yksi menestystekijä viimeisimmässä onnistuneessa rekrytoinnissamme oli kohdeyleisön syvällinen ymmärtäminen. Sen sijaan, että markkinoisimme laajalle ja määrittelemättömälle yleisölle, määrittelimme kattavasti, millaiset ehdokkaat sopisivat parhaiten avoinna olevaan työpaikkaan. Määrittelemällä kohdeyleisömme selkeästi ja keskittymällä siihen pystyimme yksilöimään viestimme ja houkuttelemaan oikeat ihmiset. Puhuimme yleisöllemme tekstin ja kuvien avulla, mutta loimme myös selkeät kohderyhmät mainosvälineisiin.
Luova ja mukaansatempaava sisältö:
Toinen tekijä, joka antoi meille etulyöntiaseman, oli luova ja mukaansatempaava sisältömme. Tarjoamalla sisältöä, joka ei ainoastaan kertonut työpaikasta vaan antoi myös käsityksen yrityskulttuurista ja työympäristöstä, onnistuimme luomaan aidomman ja houkuttelevamman kuvan työpaikasta.
Mainonnan optimointi:
Annamme META-algoritmien toimia eduksemme ja tarjoamme heille useita erilaisia variaatioita kuvista ja teksteistä. Algoritmit näyttivät ne kuva- ja tekstiversiot, jotka toimivat parhaiten useimpien ihmisten kohdalla, ja tämä vähensi mainoskustannuksiamme merkittävästi. Parhaiten toimiva mainos maksoi 0,17 senttiä linkkiklikkausta kohden. Saimme yhteensä 524 linkkiklikkausta ja tavoitimme 14 916 uniikkia asiakasta ympäri Suomea. Vaikka tavoittavuus jäi alhaiseksi, näkyimme oikeille hakijoille, mitä halusimmekin.
Vuorovaikutus ja vuoropuhelu:
Tärkeä vaihe loppuvaiheessa oli palautteen antaminen potentiaalisille ehdokkaille. Kiitimme kaikkia, jotka ottivat meihin yhteyttä, ja annoimme heille merkityksellistä tietoa. Aktiivinen viestintä hakijoiden kanssa rakentaa luottamusta ja vahvistaa työnantajabrändiäsi.
Onnistuimme osoittamaan, että et tarvitse valtavaa mainosbudjettia houkutellaksesi potentiaalisia hakijoita ja saadaksesi todella hyviä hakemuksia avoinna olevaan työpaikkaan. Tarvitset vain aikaa, motivaatiota ja tietoa. Lissn on alueen työnantajabrändäyksen asiantuntija. Jos haluat näkyä oikealle kohderyhmälle, vahvistaa asemaasi työnantajamarkkinoilla tai tehdä yrityskulttuurisi näkyväksi oikeanlaisten ihmisten löytämiseksi, me voimme auttaa sinua.
Commentaires