95 % ehdokkaista pitää yrityksen mainetta keskeisenä tekijänä uusien uramahdollisuuksien tutkimisessa. Lähes kaikki ehdokkaat - olivatpa he aktiivisia, passiivisia tai jotain näiden välillä – ottavat yrityksesi maineen huomioon ennen hakemista.
66 % työnhakijoista haluaa tutustua kulttuuriinne ja arvoihinne. Panostus työnantajabrändiin voi olla loistava tapa kommunikoida näitä toimintoja.
69 % ehdokkaista kieltäytyisi huonon työnantajabrändin yrityksen tarjouksesta, vaikka he olisivat työttömiä. Edes työttömyyden pelko ei riitä negatiivisen työnantajabrändin pelastajaksi.
Yritysten, joilla on huono työnantajabrändi, on tarjottava vähintään 10%: n palkankorotus houkutellakseen huippuosaajia. Kuvittele maksavasi 10% palkkio jokaisesta rekrytoinnistasi. Mieti nyt hetki työnantajabrändisi tilaa ja kysy itseltäsi, maksatko jo tämän palkkion ymmärtämättä sitä?
40 % passiivisista ehdokkaista hyväksyisi uuden viran ilman palkankorotusta, jos yrityksellä olisi hyvä työnantajamerkki. Positiivinen työnantajabrändi on kaikki mitä tarvitaan sivuliikkeeseen liittyvän leimautumisen voittamiseksi lähes puolella työvoimasta.
Jopa 23 % 18–34-vuotiaista hyväksyisi palkanalennuksen mahdollisuudesta liittyä yritykseen, jolla on hyvä työnantajabrändi. Vaikka emme koskaan suosittelisi tarkoituksellisesti kilpailijoiden alittamista, osoittaa tämä maineen vahvuuden.
Vain 49 % työntekijöistä suosittelisi työnantajaansa ystävälleen. Tämä on erityisen pelottavaa, koska työntekijöiden suositukset ovat usein paras pohja laadukkaalle työpaikkahaulle. Voit hyvästellä työntekijät, jos alle puolet työntekijöistäsi suosittelee sinua verkostoonsa.
Nämä tilastot osoittavat, että työnantajamarkkinointi vaikuttaa työnantajan ja työntekijän välisen suhteen kaikkiin osa-alueisiin. Vaikka se liittyy useimmiten rekrytointiin, työnantajamarkkinointi vaikuttaa myös työntekijöiden sitoutumiseen, heidän haluunsa pysyä yrityksessä ja jopa kannattavuuteen.
Me Lissnillä voimme auttaa teitä rakentamaan pitkän aikavälin suunnitelman työnantajabrändistrategiaa varten. Autamme teitä siinä, että jokainen rekrytointi vahvistaa työnantajabrändiänne. Ottakaa yhteyttä, niin kerromme lisää.
Monika ja Viktoria
Katso lähteet:
https://hbr.org/2016/03/a-bad-reputation-costs-company-at-least-10-more-per-hire
Comments