Niin, miksi ei voi vain rekrytoida? Miksi yritysten pitäisi huomioida heidän työantajabrändi? Rekrytointi on aina kahden kauppa. Sillä on todella väliä mitä työntekijä saa työnantajasta. Jos rekrytointiin panostetaan vain yrityksen näkökulmasta ”meillä on tarjolla”, jää hakijalle epäselväksi, mitä HÄN työpaikasta saa. Vaikka ”meillä on tarjolla” työhakemuksiin tulisi hakijoita, on suuri todennäköisyys, että työntekijä irtisanoo itsensä lyhyen ajan sisällä, sillä rekrytoinnin avulla luotu mielikuva osoittautuu käytännössä vääräksi.
Työantajabrändi on jotain mitä luodaan yritystä, mutta myös työntekijää varten. Jo olemassa olevia työntekijöitä, sekä niitä mahdollisia, tulevia työntekijöitä varten. Työnantajabrändin avulla mielikuva yrityksestä osoittautuu käytännössä myös oikeaksi mielikuvaksi.
Työnantajabrändin ultimaattinen huipentuma koetaan yrityksessä silloin, kun yrityksen ei enää tarvitse käyttää resursseja ja rahaa rekrytointeihin, vaan yrityksellä on, työnantajabrändäyksen ansiosta, liuta heille töihin haluavien osaajien yhteystietoja.
Työnantajabrändäystä ei korvaa työpaikkailmoituksiin kirjoitetut ”tarjoamme sinulle näköalapaikan” fraasit.
Työnantajabrändiä pitää luoda yrityksessä koko ajan, silloinkin kun rekrytointi ei ole ajankohtaista. Päästäksemme äärimmäisesti parhaaseen lopputulokseen rekrytointien suhteen, eli siihen, ettei enää tarvitse rekrytoida, käytämme strategisesti luotua työantajabrändiä. Pitkäjänteisesti kehitetty työnantajabrändi, jää osaajien mieleen jo silloin, kun osaaja ei edes vielä tiedä etsivänsä uutta työpaikkaa.
Mikäli sinäkin haluat, että yrityksesi on paikka, jossa jokainen alasi osaaja haluaa olla työssä, otathan meihin yhteyttä! Me tiedämme, miten tämä kahden kauppa toimii ja osaamme toteuttaa sen myös sinun yrityksessäsi! Klikkaa yhteys meihin tänään, niin oikeat osaajat löytävät sinut jo huomenna.
Comments